Salariaţii români nu le-ar recomanda prietenilor un job în firma în care lucrează.
Mai mult de jumătate dintre angajaţii români au recunoscut că folosesc bunurile firmei în interes personal. Un sondaj realizat de BestJobs relevă şi faptul că frustrarea faţă de patron naşte refuzul de a face reclamă bună firmei unde lucrează. Aproape 64% dintre cei chestionaţi au spus că nu ar recomanda unui prieten compania care i-a angajat.
„Este vorba despre o scădere a încrederii în patronul lor, care vine totuşi pe fondul unor creşteri salariale de 20% anul acesta. E globalizare, iar cei buni îşi ştiu valoarea internaţională“, spune Ariel Ungureanu, business unit manager la Barnett McCall Recruitment. Ana Giurcă, consultant HR la Catalyst Solutions, subliniază că „recomandările angajaţilor interni sunt unul dintre canalele cele mai bune pentru construirea brandului de angajator“.
În ceea ce priveşte folosirea resurselor companiei pentru probleme personale, aceasta este o practică generalizată nu numai la noi, ci peste tot în lume, cunoscută şi acceptată. „E o formă nescrisă de beneficiu“, defineşte Ariel Ungureanu. „În principiu sunt folosite telefoanele de serviciu, maşinile, consumabilele şi laptopurile, lucruri care se fac cu acceptul tacit al şefilor. Angajatorii nu au o modalitate structurată de a urmări consumul pentru cele de mai sus, tocmai pentru că abaterile nu sunt mari şi urmărirea lor ar presupune probabil costuri cel puţin la fel de mari. Au stabilite nişte marje pentru aceste depăşiri, iar diferenţa va fi plătită de angajat“, explică consultantul HR Ana Giurcă.
Studiul BestJobs legat de bunurile personale a fost realizat, la sfârşitul lunii iulie, pe un eşantion de aproape 3.000 de respondeţi.
Românii se văd patroni
Peste cinci ani, aproape 40% dintre angajaţii români spun că vor avea propria firmă, iar 11% că vor fi freelanceri. „Antreprenoriatul este asociat cu un venit mai mare şi o flexibilitate a timpului, dar procentul este aşa de mare deoarece mulţi subestimează volumul de muncă, stres şi sacrificii personale pe care îl presupune“, spune consultantul HR Ana Giurcă. Însă această alegere este asociată şi cu nemulţumirea angajatului faţă de patron, pe care îl consideră de multe ori inferior profesional.
Ne considerăm experţi
Un alt studiu al BestJobs relevă că aproape 66% dintre salariaţi consideră că sunt experţi în domeniul lor de activitate. „E şi autosuficienţă românească, dar sunt şi lucruri reale atunci când realizează propria valoare“, explică Ariel Ungureanu, business unit manager la Barnett McCall Recruitment. Însă consultantul Ana Giurcă spune că, în ultimii ani, a observat „o tendinţă către normalizare, din ce în ce mai mulţi tineri încep să fie mai realişti în legătură cu aşteptările faţă de angajatori“.
Mai mult de jumătate dintre angajaţii români au recunoscut că folosesc bunurile firmei în interes personal. Un sondaj realizat de BestJobs relevă şi faptul că frustrarea faţă de patron naşte refuzul de a face reclamă bună firmei unde lucrează. Aproape 64% dintre cei chestionaţi au spus că nu ar recomanda unui prieten compania care i-a angajat.
„Este vorba despre o scădere a încrederii în patronul lor, care vine totuşi pe fondul unor creşteri salariale de 20% anul acesta. E globalizare, iar cei buni îşi ştiu valoarea internaţională“, spune Ariel Ungureanu, business unit manager la Barnett McCall Recruitment. Ana Giurcă, consultant HR la Catalyst Solutions, subliniază că „recomandările angajaţilor interni sunt unul dintre canalele cele mai bune pentru construirea brandului de angajator“.
În ceea ce priveşte folosirea resurselor companiei pentru probleme personale, aceasta este o practică generalizată nu numai la noi, ci peste tot în lume, cunoscută şi acceptată. „E o formă nescrisă de beneficiu“, defineşte Ariel Ungureanu. „În principiu sunt folosite telefoanele de serviciu, maşinile, consumabilele şi laptopurile, lucruri care se fac cu acceptul tacit al şefilor. Angajatorii nu au o modalitate structurată de a urmări consumul pentru cele de mai sus, tocmai pentru că abaterile nu sunt mari şi urmărirea lor ar presupune probabil costuri cel puţin la fel de mari. Au stabilite nişte marje pentru aceste depăşiri, iar diferenţa va fi plătită de angajat“, explică consultantul HR Ana Giurcă.
Studiul BestJobs legat de bunurile personale a fost realizat, la sfârşitul lunii iulie, pe un eşantion de aproape 3.000 de respondeţi.
Românii se văd patroni
Peste cinci ani, aproape 40% dintre angajaţii români spun că vor avea propria firmă, iar 11% că vor fi freelanceri. „Antreprenoriatul este asociat cu un venit mai mare şi o flexibilitate a timpului, dar procentul este aşa de mare deoarece mulţi subestimează volumul de muncă, stres şi sacrificii personale pe care îl presupune“, spune consultantul HR Ana Giurcă. Însă această alegere este asociată şi cu nemulţumirea angajatului faţă de patron, pe care îl consideră de multe ori inferior profesional.
Ne considerăm experţi
Un alt studiu al BestJobs relevă că aproape 66% dintre salariaţi consideră că sunt experţi în domeniul lor de activitate. „E şi autosuficienţă românească, dar sunt şi lucruri reale atunci când realizează propria valoare“, explică Ariel Ungureanu, business unit manager la Barnett McCall Recruitment. Însă consultantul Ana Giurcă spune că, în ultimii ani, a observat „o tendinţă către normalizare, din ce în ce mai mulţi tineri încep să fie mai realişti în legătură cu aşteptările faţă de angajatori“.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu