„Activ la orice varsta”. Este titlul celei mai recente identitati si campanii de la Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca (ANOFM), semnata de agentia de strategie si manifestare creativa de brand Rusu+Bortun Brand Growers.
Potrivit autorilor sai, campania se desfasoara in contextul in care peste 40% dintre seniorii activi din Romania (55-65 ani) nu au un loc de munca. Adresata deopotriva angajatilor si angajatorilor, comunicarea isi propune sa modifice perceptiile generale legate de angajabilitatea redusa a seniorilor.
Din punct de vedere identitar, provocarea agentiei a fost gasirea unui simbol puternic si relevant atat pentru angajatori, cat si pentru posibilii lor viitori angajati, seniorii activi.
„Am ales sa desenam un logo construit din cercuri concentrice fiindca s-a dovedit un simbol cu foarte multe valente. Poate fi o sectiune intr-un copac, fiecare cerc simbolizand un an in plus de acumulari ale unui senior, deci un avantaj pentru angajator. Sau poate fi inteles ca un tunel, simbolizand drumul fiecaruia, scop si responsabilitate - nu te opresti in tunel, daca poti merge mai departe. Propagarea undelor este un alt posibil inteles, ducand cu gandul la cauza si efect - decizia de a fi in continuare activ, influentandu-i astfel si pe cei din jur. Mai mult, cercurile sunt deplasate unele fata de altele, dand senzatia de energie si dinamism", a declarat Marc Bortun (Creative Partner, Rusu+Bortun Brand Growers).
Potrivit agentiei, insight-ului care sta la baza campaniei de comunicare a proiectului, conform caruia somajul ridicat in categoria seniorilor afecteaza, de fapt, economia intregii tari, a fost tradus in doua rute creative: Una din rute se adreseaza posibililor angajati, aceasta dramatizand prin intermediul unor personaje-copii efectul negativ pe care exemplul unui senior apt, dar care prefera sa nu munceasca, il poate avea asupra viitorului Romaniei; O alta ruta adresata angajatorilor ilustreaza faptul ca seniorii calificati pot si continua sa lucreze, dar efortul lor se risipeste daca nu il depun intr-un loc de munca, angajatorii pierzand astfel resurse calitative cand renunta sa ii ia in considerare.
In centrul campaniei se afla patru spoturi TV regizate de Radu Muntean(2 adresate seniorilor, 2 adresate angajatorilor), care ilustreaza cele doua directii creative. Pe langa TV, mixul de media al campaniei include print, online si radio, cat si materiale destinate educatiei despre imbatranirea activa (brosuri, flyere).
Campania a fost dezvoltata in cadrul proiectului „Fii activ la orice varsta”, in parteneriat cu Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca si System Network Solutions. Casa de productie a fost Multi Media Est, iar fotografiile campaniei au fost realizate de New Folder.